לפיד נפגש עם קנצלר אוסטריה: חתמו על כינון שותפות אסטרטגית

    שלמה ריזל No Comments on לפיד נפגש עם קנצלר אוסטריה: חתמו על כינון שותפות אסטרטגית

    ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד נפגש עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר בלשכת רה"מ בקריה בתל אביב | ישראל ואוסטריה חתמו על כינון שותפות אסטרטגית מקיפה בין המדינות

    צילום: קובי גדעון/ לע"מ
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד נפגש היום (ג') עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר, בלשכת רה"מ בקריה בת"א. תחילה התקיימה פגישה בארבע עיניים, ולאחריה פגישה מורחבת בהשתתפות הצוותים משני הצדדים. לפיד אמר לקנצלר נהאמר כי הוא רואה בו ידיד אמת של מדינת ישראל, והודה לו על תמיכתו בישראל באיחוד האירופי, ובזירה המולטילטרלית.

    המנהיגים דנו בהרחבה באתגרים הביטחוניים וכן בסוגיות האזוריות שעל הפרק, ובראשם האיום האיראני. רה"מ לפיד הדגיש את חשיבות ההכרה הבינלאומית נגד ההסכם, וכן בחשש מהמשך התגרענותה של איראן. כמו כן, השניים שוחחו על המלחמה באוקראינה והשלכותיה על המזרח התיכון.

    במסגרת הביקור חתמו ראש הממשלה וקנצלר אוסטריה על כינון שותפות אסטרטגית מקיפה בין המדינות בתחומי הביטחון בדגש על סוגיות הסייבר והלוט"ר, הבריאות לאור מגיפת הקורונה, התיירות, הטכנלוגיה, החדשנות, הסחר, קידום ההשקעות, המאבק בשינויי האקלים, GreenTech ודיגיטציה.

    כמו כן הם דנו בהעמקת שיתוף הפעולה על בסיס השותפות בין המדינות, במאבק באנטישמיות ובצעדים לשימור זיכרון השואה.

    לפיד אמר במעמד החתימה על ההצהרות: "כשנכנסתי לתפקיד הזה בשבוע שעבר, מישהו שאל אותי מה היה הרגע המרגש ביותר שחוויתי בשנה האחרונה מאז שהקמנו את הממשלה. לא היססתי לרגע לפני שעניתי שהרגע המרגש ביותר שהיה לי – היה איתך במחנה הריכוז מאוטהאוזן. שם אמרת לי, כי בשם העם באוסטריה אתה מתנצל על הרצח של סבי שמת שם".

    "חתמנו כאן עכשיו על הסכם מקיף ומשדרג בין המדינות שלנו. חתימה על ההסכם הזה הוא רגע חשוב בהיסטוריה הגדולה שיש בין העמים שלנו, ואני חושב שעתה עלינו להורות לצוותים שלנו לעבוד, ליישם אותו ולהפוך אותו להסכם מוחשי ומשמעותי. הדבר נכון גם לגבי היחסים ביננו" אמר לפיד.

     



    0 תגובות